dilluns, 28 de març del 2011

Com ho faré? Objectius i fases.

Tinc la intenció d’incidir en el procés d’E/A d’aquests infants a través d’introduir canvis en la metodologia de l’aula. Realitzar un petit assessorament a les docents que interactuen amb aquest tipus de canalla, i consensuar estratègies dinàmiques d’aula que integrin, en alguns moments del dia, l’activitat física amb els aprenentatges que es presenten per comprovar si aquests canvis poden augmentar les capacitats d’atenció i concentració d’aquests tipus d’infants i millorar el seu rendiment escolar.
Així doncs, els objectius a assolir són:

  1. · Aconseguir canvis en la dinàmica de l’aula que permetin a la mestra oferir una ajuda més individualitzada a cada infant d’una manera relaxada i finalment, més espontània.
  2. · Millorar el rendiment acadèmic d’infants excessivament dinàmics.
  3. · Millorar l’autoestima i el sentiment de competència de l’infant.
  4. · Millorar l’atenció de l’infant en els processos d’E/A.

La intervenció que pretenc portar a terme està estructurada en 3 fases:


1) Elaboració d’un protocol que possibiliti:
a) descartar o detectar possibles limitacions psicològiques de l’infant.
b) descartar o detectar possibles limitacions físiques de l’infant (determinar l’existència o absència de reflexos primaris actius en l’infant que impossibilitin el normal desenvolupament de les àrees instrumentals).
c) determinar el perfil d’A del nen/a.


2) Elaboració d’una bateria d’estratègies metodològiques i dinàmiques d’aula per a poder integrar infants més dinàmics i aconseguir que puguin augmentar la seva atenció i concentració; i que progressivament, deixin de ser un element distorsionador.

3) Posada en pràctica dels 2 documents anteriors per valorar-ne l’eficàcia i per valorar si permeten millores en el rendiment i en el procés d’E/A d’infants amb marcada necessitat de moviment.
Per desenvolupar la 3a fase del pla demanaré autorització a la direcció del centre on treballo per a desenvolupar el pràcticum, la col·laboració de dues mestres del centre per a treballar conjuntament amb mi per a valorar l’eficàcia de les estratègies, i també demanaré autorització als pares dels nens i nenes en els quals centrarem la intervenció.