Explicito una sola de les 4 sessions de reunió amb els pares dels nens i nenes que formarien part de l'assessorament, però totes 4 van anar pel mateix camí.
1. Entrevista inicial amb els pares d'un dels infants.
La reunió va tenir lloc, a finals de març, a l'aula del seu fill, i vam ser-hi presents, els pares de l'Ismael, la seva tutora i jo.
En un primer moment els pares no estàn del tot còmodes, perquè els fets, tot i que no són greus, tampoc són agradables; a ningú li agrada reconèixer que el seu fill no acaba dem funcionar a l'escola.
Al final de la reunió, però, el clima ja és distés i relaxat, i als pares se'ls veu, fins i tot, contents, de què es pugui donar un cop de mà als seu fill. La reunió dura aproximadament 3/4 d'hora.
2. Fites: Pretenem que els pares ens permetin treballar per a millorar el rendiment del seu fill, i entenguin la situació, que de cap manera és alarmant ni preocupant de cara als nens.
3. Desenvolupament: La major part del temps, l'esmercem en assegurar-los què el seu fill no presenta cap retard o dificultat aparent que pugui explicar el seu endarreriment acadèmic. Però que de totes maneres, l'haurem de descartar, per a poder seguir treballant en la línia de què és la manca d'atenció i la necessitat de moviment els causants del retard "relatiu".
Un cop això queda clar, els fem 5 cèntims del que intentarem; i, els demanem l'acceptació per escrit de l'assessorament; sense la qual no podríem treballar.
4. Avaluació de totes 4 sessions: Tots els participants en la reunió en sortim molt contents i amb ganes de què l'experiència sigui profitosa i reverteixi positivament en els nens i nena.
Tots estàn contents de què no es tregui els infants de l'aula i de que sigui la mestra la que recondueixi les activitats proposades i les actituds DE TOTS a dins de l'aula per intentar que millori la capacitat d'atenció dels seus fills.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada