dimarts, 26 d’abril del 2011

primera entrevista amb les mestres

Fase 3: primera entrevista amb les mestres.

La vam realitzar el 4 d’abril de 2011, i després de la mateixa vaig començar a passar les proves als infants.

En aquesta reunió, els punts a tractar eren:

  1. Descripció del comportament dels infants i la interacció amb companys i mestres a l’aula.
  2. Expectatives de les tutores vers l’assessorament.
  3. Objectius acadèmics a millorar.

Del primer punt, res de nou, nens i nena que “desconnecten” ràpidament d’explicacions relativament llargues, que sempre trien el recorregut més llarg per anar d’un lloc a un altre de la classe, que aprofiten qualsevol moment distés per aplaudir, cridar, moure’s o gesticular més expressivament que els altres i durant un període de temps més llarg que els altres.

Arribats a aquest punt, evidentment, se’ls crida més l’atenció i reben més inputs negatius que la resta de companys. A banda, totes dues mestres estan convençudes de què tots quatre treballen i rendeixen per sota de les seves possibilitats.

Les expectatives vers l’assessorament, molt positives, tenen moltes ganes de què els infants progressin i de què siguin elles, les que mitjançant tècniques i activitats concretes, els permetin avançar més i millor, sense necessitat de separar-los del grup classe i emprant estratègies que es puguin dirigir a tot el grup.

Pel que fa als objectius acadèmics que valoraríem si s’han assolit en major grau que l’esperat, vam acordar que fossin:

- Discriminar auditivament sons dins d’una paraula.

- Iniciar-se en la lectura.

- Consolidar la noció de quantitat: el 8 i el 9.

- Agilitzar el càlcul mental.

Aquests objectius es treballen als matins, de 9h a 11h.; i les mestres van demanar que triessim les estràtegies i/o les activitats que triessim per duu a la pràctica, les centressim en aquestes dues primeres hores del matí, com a manera de sistematitzar l’acció i no “oblidar-se’n” al cap del dia. Ens ho van demanar també, perquè la intervenció els demanarà canvis en la seva manera d’actuar i comportar-se i això... costa.