dimarts, 31 de maig del 2011

final

Com a tancament del blog,
comentar que estic molt satisfeta de com a anat aquesta aproximació a millorar el rendiment acadèmic d'infants que sense ells ser-ne conscients distorsionaven el ritme d'aula.
En tres dels 4 casos els infants han millorat el seu rendiment i han relaxat la seva manera d'actuar a l'aula. En moments de treball han estat més capaços de treure profit del seu potencial.
En un dels quatre, però, no s'ha pogut observar cap millora en rendiment, tot i què potser el seu neguit físic ha sofert un lleuger retrocés.
Podem afirmar que les dinàmiques de classe amb moments puntuals de trencament i moviment han funcionat per a fer què els nens i la nena puguin centrar més l'atenció en moments de tasca cognitiva?
Podem afirmar que l'estona de relaxament amb els pares abans d'anar a dormir i els massatges terapeutics per erradicar el reflex de l'espina de galant han funcionat?
Podem pensar que són els mateixos nens que s'han fet "grans"? Què han fet un salt en el seu desenvolupament?
Podem pensar que ha estat una mica de tot?
Quan un assessorament en aquestes edats primerenques funciona sempre queda el dubte de si hem estat "nosaltres" o ha estat l'infant que ha madurat; però segur, segur, que si és la última opció, nosaltres hem ajudat més que no pas frenat aquest desenvolupament.
Estic molt contenta de la feina feta i dels resultats.