Els 3 exercicis que van triar van ser:
a) La gorra de pensar: amb el dit polze i l’índex, ens estirem lleugerament les orelles cap enrera. Comencem per la part alta i anem baixant fins arribar al lòbul. Es repeteix 3 cops i serveix per a millorar l’atenció, potenciar la memòria i activar la capacitat de pensar.
b) El vuit mandrós: dibuixem (amb el dit) el símbol per representar l’infinit matemàtic a l’espai, començant del centre cap a dalt a l’esquerra. Es repeteix 3 cops i serveix per relaxar ulls, coll i espatlles; millorar la mobilitat ocular i el camp visual i augmentar la concentració.
c) La respiració abdominal: Estirem un braç endavant a l’alçada del pit amb el palmell ben estirat, després estirem l’altre. Ajuntem els dos palmells amb els braços ben estirats. Portem els palmells sobre el pit i es llavors quan intentem fer les 3 respiracions abdominals. Serveix per millorar la concentració i l’atenció i relaxar el sistema nerviós central.
Abans d’acabar la reunió, també, es va acordar una última estratègia suggerida per una de les tutores, i així, al pla d’acció se’n va duu a la pràctica 5, finalment.
La última de les actuacions que vam acordar va ser que, a mesura que els infants anessin acabant les tasques encomenades, permetriem que la resta les acabessin drets, o en postures “no recomenables” durant un període relativament curt de temps, per observar si d’aquesta manera la tasca la feien abans i millor.
Sobre la nostra pròpia organització interna,vam acordar trobar-nos cada 15 dies per intercanviar opinions.
En reunions posteriors, el punt que els feia més gràcia de comentar era el dels 3 exercicis de Brain Gim, dels quals opinaven textualment “No sé si a ells els hi funciona, però a mi sí!; encaro el matí d’una altra manera!”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada